Subject: [VÄLJAST] Päring
From: "Eve Kallas" <[email-masked]>
To: "Info" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 Nov 2024 13:56:29 +0200

Austatud õiguskantsler Ülle Madise

Tartu Vallavolikogu  palub teie seisukohta volikogu liikme õigusele
kuuluda komisjoni.  Selgitasime volikogule, et riigikohus on andnud selles
osas seisukoha lahendiga haldusasjas nr 3-17-2784.

Selgitan teile tekkinud probleemi.  2021. aasta kohalikel valimistel said
Tartu vallas kohad VL Ühtne Tartu Vald (16 kohta ehk suur enamus), VL
Kohalik Elu (5 Kohta) ja EKRE  (4 kohta).

Vastavalt valimistulemustele leppisid valituks osutunud valimisliidud ja
erakond kokku nn jõujoontes.  VL Ühtne Tartu Vald täitis volikogu esimehe-
ja aseesimehe kohad.

Volikogu  otsustas moodustada 6 alalist komisjoni( revisjonikomisjon,
arengu- ja planeerimiskomisjon, majanduskomisjon, kogukonna- ja
kultuurikomisjon, hariduskomisjon, sotsiaalkomisjon)

Revisjonikomisjon moodustati 5 liikmelisena, millest valiti 2 kohale VL
Ühtne Tartu Vald liikmed.  Revisjonikomisjoni esimees- ja aseesimees on nn
opositsiooni liikmed.

Teised komisjonid moodustati 7 liikmelisena ja kohad täideti nii, et igas
komisjonis sai 5 kohta VL Ühtne Tartu Vald volikogu liikmed ja 2 kohta
täideti EKRE ning VL Kohalik Elu liikmetega.

Komisjonidesse kuuluvad ka isikud, kes ei osutunud valituks volikokku,
sest kõik volikogu liikmed ei soovinud komisjonides osaleda.

Lisaks komisjonidele moodustas EKRE ka enda fraktsiooni. Tartu valla
põhimäärus näeb ette, et fraktsiooni saavad moodustada vähemalt 3 volikogu
liiget.  Kokkulepped toimisid kuni selle aasta suveni kui EKRE fraktsioon
lakkas olemast, sest

EKRE 2 liiget esitasid umbusaldusavalduse senisele revisjonikomisjoni
esimehele Kert Kingole. Need 2 Tartu Vallavolikogu liiget visati ka
erakonnast välja. 1 liige oli juba varasemalt ise välja astunud.  Seega
kuulub Tartu Vallavolikokku praegu 1 EKRE liige Küllo Kingo.  Küllo Kingo
esitas ettepaneku, et ta soovib olla arengu- ja planeerimiskomisjoni
liige. Selle komisjoni kõik kohad on antud hetkel täidetud.  Küllo Kingo
arvas, et kuna praegu on komisjonis nn EKREt esindamas erakonnast välja
heidetud isik, siis tuleks teha vahetus tema vastu.  Volikogu esimees ja
aseesimees pakkusid Küllo Kingole, et EKRE liikmeid, kes ei ole volikogu
liikmed, on tervelt 2 komisjonis.  Oldi nõus, et ta võib saada 2 komisjoni
liikmeks aga arengu- ja planeerimiskomisjonis sellist vahetust tegema ei
hakata, kuna komisjoni liige ei soovinud ka ise  loobuda kohast.

Sooviksime hinnangut, kas on õiguspärane pakkuda volikogu liikmele kohta
teises komisjonis kui oli tema soov?

Lugupidamisega

Eve Kallas

vallasekretär

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

509 7902